2017. augusztus 7., hétfő

Sárgabarackos-morzsás pite.




Az elmúlt napok a kánikula jegyében teltek, ezért ha egy mód volt rá, be nem kapcsoltam a sütőt, de gondolom ezzel nem csak én voltam így. Mára viszont felfrissült a levegő, sőt.... így aztán eljött az idő, hogy egy finom pite kerüljön a tányérunkra. A tésztája omlós, a sárgabarackos töltelék finom szaftos, a tetején pedig igazán ropogósra sült az édes morzsa. Amennyiben pedig nem áll módunkban sárgabarackkal megsütni, akkor helyettesíthetjük pl. szilvával, garantálom hogy rövid idő alatt az utolsó morzsáig el fog fogyni.




Tészta hozzávalói 22x32 cm-es tepsihez:

35 dkg liszt (Nagyi titka)
20 dkg vaj (v. 15 dkg sertészsír)
10 dkg porcukor
1 db tojás (nagy)
1 ek tejföl
1/2 cs sütőpor
csipet só


A lisztet keverjük össze a sütőporral és egy csipet sóval, majd adjuk hozzá a felkockázott hideg vajat (v. zsírt) és kezdjük el összemorzsolni.

Amikor már kellően morzsalékos, keverjük hozzá a porcukrot, adjuk hozzá a tojást és a tejfölt, majd gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze a tésztát. (egy könnyen nyújtható tésztát kell hogy kapjunk)

Ezután nyújtsuk ki, és tegyük a sütőpapírral kibélelt tepsibe úgy, hogy pereme is legyen. (én egy enyhén lisztezett sütőpapíron nyújtottam ki, és a papírral együtt átemeltem a tepsibe)




Töltelék hozzávalói:

80 dkg kimagozott sárgabarack
10 dkg barna cukor
2 cs vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 tk őrölt fahéj
10 dkg darált dió a szóráshoz


A kimagozott sárgabarackot vágjuk fel kisebb darabokra, majd adjuk hozzá a barna cukrot, a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat és az őrölt fahéjat, majd keverjük össze, és hagyjuk legalább egy fél órát állni. (közben keverjük át)

A tepsiben lévő tésztát szórjuk meg a darált dióval, majd kanalazzuk rá a fűszeres sárgabarackot.




Édes morzsa hozzávalói

15 dkg liszt (Nagyi titka) 
15 dkg hideg vaj
10 dkg barna cukor
1 cs vaníliás cukor


A liszthez adjuk hozzá a barna cukrot, a vaníliás cukrot, és a felkockázott hideg vajat, majd az ujjhegyünkkel nagyjából, hogy nagyobb darabos legyen morzsoljuk össze.
Ezután szórjuk rá a sárgabarack tetejére.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 50-55 perc alatt süssük szép aranybarnára. (én légkeverésnél 160 fokon, 50 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a tepsiben hűlni, majd a sütőpapírral együtt emeljük át egy rácsra, és hűtsük ki teljesen.

Tálalás előtt ízlés szerint szeleteljük fel, majd úgy kínáljuk. A sütemény tésztája omlós, a töltelék jó szaftos, a tetején pedig ropogósra sült az édes morzsa.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése