2017. március 24., péntek

Medvehagymás buci.




A napokban a Mindmegette.hu oldalon belefutottam Kocsis Bálint mesterszakács medvehagymás buci receptjébe, és rögtön el is határoztam hogy megsütöm. A recepten csakis annyit változtattam, hogy én a dagasztás elején rögtön hozzáadtam az apróra vágott medvehagymát, így a buci színe kissé zöldebb, az íze pedig szerintem intenzívebb, de nagyon finom lett. Mivel itt a hétvége, és a medvehagyma is könnyen beszerezhető, így a hétvégi reggelihez süssük meg mi magunk, és garantált hogy a frissen illatozó bucinak senki nem tudd majd ellenállni. Mi vajjal jól  megkenve ettük, de bevallom csak úgy magában is nagyon finom.

 



Hozzávalók 10 db bucihoz:

50 dkg liszt
1 cs szárított élesztő
2 dl tej
1 dl víz
5 ek olaj
5 dkg medvehagyma
1 tk só





A lisztet keverjük össze a szárított élesztővel, a sóval, majd keverjük hozzá az apróra vágott medvehagymát is.

A tejet keverjük össze a vízzel, langyosítsuk meg, majd keverjük hozzá az olajat is. 

Ezután adjuk hozzá a lisztes keveréket, majd addig dagasszuk, hogy egy sima tésztát kapjunk. (én a kenyérsütőgéppel dagasztottam meg)

Ezután tegyük át egy kelesztőtálba, majd langyos helyen egy óra alatt, kelesszük a duplájára.

A megkelt tésztát borítsuk ki egy szilikonlapra, majd osszuk el 10 egyforma darabra. Ezután formázzunk gombócokat mindegyik tésztából.

Egy nagyobb tepsit (gáztepsit) béleljünk ki sütőpapírral, majd egymástól távolabb helyezzük rá a tésztagombócokat. Ezután takarjuk le egy konyharuhával, majd szobahőmérsékleten kelesszük 30 percig.

A sütőbe helyezzünk egy vízzel félig megtöltött kisebb edényt, majd melegítsük elő e sütőt 200 fokra.

Helyezzük be a tepsit a 200 fokra előmelegített sütőbe, majd kb. 30 perc alatt süssük szép pirosra a bucikat. (én légkeverésnél 160 fokon, 30 percig sütöttem)

A sütőből kivéve helyezzük rácsra a bucikat, majd hűtsük ki egészen.





A frissen kisült medvehagymás bucikat kínálhatjuk reggelire vagy éppen vacsorára. Ízlés szerint vajjal megkenve, szalámival, vagy egy darab kolbásszal........


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése