2016. október 15., szombat

Csirkecombos-kolbászos savanyú káposzta.




A hideg idő beköszöntével egyre többször készítek a c-vitaminban gazdag savanyú káposztából különböző ételeket. Nagy kedvencünk pl. a szabolcsi és a kolozsvári töltött káposzta, vagy éppen a székelykáposzta, de leves, és saláta is készült már belőle. (savanyú káposztás receptek itt megtalálhatóak) Mivel adott volt a savanyú káposzta, és volt itthon jóféle kolbász is, darált hús helyett pedig pár darab csirkecomb, így a szabolcsi töltött káposzta receptjét kicsit átformálva készült ez a finom egytálétel. Nagy előnye, hogy akár már előző nap összeállíthatjuk, készre főzhetjük, mert így az ízek még jobban összeérnek, és tálalás előtt már nincs más dolgunk mit felmelegíteni.





 Hozzávalók:

8 db csirkecomb (felső)
6 db debreceni
20 dkg füstölt kolbász
1,5 kg savanyú káposzta
3 dl sűrített paradicsom
0,5 l víz
őrölt bors
majoranna
kakukkfű 
2-3 db babérlevél
4-5 szem borókabogyó





A combokat ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, majd szórjuk meg a fűszerekkel, és hagyjuk egy kicsit állni hogy az ízek jól átjárják.

A savanyú káposzta levét nyomkodjuk ki, majd terítsük bele egy nagyobb tepsi aljába. Tegyük rá a babérlevelet, és szórjuk rá a borókabogyót. (én kicsit összevágtam a káposztát, hogy ne legyenek túl hosszúak a káposztaszálak)

A füstölt kolbászt karikázzuk fel, majd szórjuk rá a káposzta tetejére.

Ezután helyezzük rá egymásmellé az előzőleg befűszerezett csirkecombot, majd tegyük mellé a debrecenit is. (a debrecenit több helyen szurkáljuk meg egy villával)

A sűrített paradicsomot keverjük simára a vízzel, majd öntsük fel vele a húsos-káposztát. Ezután fóliával fedjük le a tepsit.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten pároljuk kb. 2 óra alatt készre. Ezután vegyük ki a sütőből, és hagyjuk lefedve tálalásig. (én légkeverésnél 150 fokon, 2 óráig pároltam)

Tálalás előtt tegyünk a tányérra pár kanál káposztát, majd helyezzük rá a csirkecombot, a debrecenit, és pár karika füstölt kolbászt, majd úgy kínáljuk. Én előző nap elkészítettem, majd másnap felmelegítés után tálaltam. Az ízek így még jobban összeértek, és nagyon finom volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése