2013. január 15., kedd

Olajban sült krumplis pogácsa.




Nagy kedvenc nálunk ez a krumplis pogácsa, amely kevés hozzávalóval igen egyszerűen összeállítható, és a többi pogácsával ellentétben, nem kell keleszteni, hanem rögtön bő, forró olajban kell kisütni. Emlékszem a régi időkben igen sokszor készült nálunk ebédre, egy kiadósabb leves mellé. A már kihűlt pogácsa pedig egy bögre gyümölcsteával, nagyon finom vacsora volt. Aztán az idő múlásával a pogácsa egyre ritkábban készült sőt.... majdhogynem feledésbe is merült. Így aztán én is egyre ritkábban sütöm, akkor viszont nem tudok neki ellenállni, mert amilyen egyszerű, olyan finom.....






Hozzávalók:

50-60 dkg krumpli
1 db tojás
liszt (amennyit majd felvesz)
1 kk sütőpor
1 kk só 
kb. 6-8 dl étolaj a sütéshez



A kockára vágott krumplit enyhén sós vízben főzzük puhára, majd szűrjük le.

Ezután kanalazzuk a krumplinyomóba és nyomjuk át, vagy villával alaposan törjük össze. Még melegen keverjük hozzá az ízlés szerinti mennyiségű sót, majd hagyjuk hűlni, hogy éppen csak langyos legyen. (azért kell kihűteni, mert így a krumpli kevesebb lisztet vesz majd fel)

Amikor kihűlt a krumpli, csináljunk a közepébe egy mélyedést, öntsünk bele kb. 20 dkg lisztet, melyhez előtte keverjük hozzá a sütőport, és üssük bele az egész tojást.

Ezután kezdjük el összegyúrni, majd apránként adjuk hozzá még annyi lisztet, hogy már ne ragadjon, és egy könnyen nyújtható tésztát kapjunk.

Az összegyúrt tésztát ezután nyújtsuk ki kb. 1 cm vastagra, majd pogácsaszaggatóval szaggassuk ki. (a leeső tésztarészeket szintén gyúrjuk össze, és szaggassuk ki)

Egy serpenyőbe öntsünk bőségesen olajat, majd melegítsük fel. Ezután helyezzük bele a pogácsákat, majd közepes lángon, mindkét oldalukat süssük szép pirosra. (sütés közben többször fordítsuk át, hogy mindkét oldala egyenletesen süljön)

Amikor a pogácsák már szép pirosra sültek, szedjük ki, tegyük papírtörlőre, hogy a felesleges zsiradékot felszívja.





A kisült pogácsákat kínálhatjuk egy kiadós leves mellé ebédre. Tejföllel, vagy egy pohár gyümölcsteával ízlés szerint pedig vacsorára is kínálhatjuk.


53 megjegyzés:

  1. Anya is készített ilyet gyerekkoromban, most teljesen megkívántam:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Így még nem készítettem, de hasonló mint a krokett azt is nagyon szeretjük!

    VálaszTörlés
  3. Még sosem ettem, de nagyon finom lehet:)

    VálaszTörlés
  4. Olyan, mint a tapcsikolt pogácsám, csak én nem ilyen szép kerek pogikat szaggatok ki, hanem vágom. Az íze azért annak is nagyon jó, gombóc leves után szoktam tálalni.

    VálaszTörlés
  5. Nagymamám sütött ilyet gyerekkoromban, csak ő rombusz alakra vágta, és felekel-nek hívtuk. A képeidet nézve visszajöttek az emlékek, köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom, felénk flatyesznek hívják :) Tényleg milyen rég volt nálunk :)

    VálaszTörlés
  7. Jaj, de de jó, hogy feltetted! Anyukámnak legalább egyszer el kell készítenie a zsírban sült krumplis pogácsát, amikor nálunk van vagy hazamegyünk. Lekvárral szoktuk enni és nem tudunk betelni vele. :-)) Ha én készítem kerül bele egy csipet, de tényleg nem több, sütőpor. Csak javít rajta, akárcsak a szivarkán, azaz a burgonyakroketten. :-))

    VálaszTörlés
  8. Gizikém, fontos infóim vannak! Írj e-mailt a Vásárhelyi Bréda kastélynak a nyereménnyel kapcsolatban. Postázzák az ajándékot! Remélem mihamarabb kézhez kapjuk! A pogik csodásak!

    VálaszTörlés
  9. Ez lehetett a nagyanyám kiflijének receptje, amit főzelékhez ettünk hús helyett! Imádtam!

    VálaszTörlés
  10. Milyen fura, nalunk meg pacsának hivjak, egy etelnek milyen sok neve lehet! Amugy mi is rombusz alakura szoktuk sutni!

    VálaszTörlés
  11. Aztán mennyi lisztet? Már megint egy barom recept..mégis mennyi lisztet összesen?....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan baromnak aki nem tudja figyelmesen elolvasni a receptet, annak szerintem semennyi lisztre nincs szüksége, mert megsütni meg végképp nem tudná!!!!!!! Különben meg kikérem magamnak, hogy egy bunkó pasi lebarmozzon, aztán jónapot.........

      Törlés
    2. Kedves Gizi! A recept tökéletes. Aki nem tudja mennyi liszt kell, annak nincs itt sütnivalója! 😁😁😁😁😔

      Törlés
    3. Kedves Veronika! Nagyon köszönöm, hogy Te is így gondolod!!!

      Törlés
    4. Kedves Gizi! A recept tökéletes. Aki nem tudja mennyi liszt kell, annak nincs itt sütnivalója! 😁😁😁😁😔

      Törlés
    5. Kedves Veronika! Köszönöm!!! :)

      Törlés
    6. Ez tenyleg egy barom recept...egy baromi finom. En is keszitettem ilyent mar sok evvel ezelott, azota feledesbe merult. Na de nem sokaig, mert hamarosan elkeszitem, mert nagyon szeretem es nagyon finom. Koszike, hogy emlekeztettel erre a finomsagra! :)

      Törlés
    7. Olvassátok el liszt 20.dkg.de úgyis látni mennyit kiván

      Törlés
    8. Hogy te mekkora büdös bunkó vagy!Mit keresel itt?Hogy mersz így beszélni tisztességes emberekkel?

      Törlés
  12. Ezer éve ettem ilyet utoljára, köszönöm a receptet Gizi! A figyelmetlen és bunkó olvasókkal meg ne törődj.....:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Verus, de örülök hogy újra eszedbe juttattam ezt az egyszerű pogácsát. Én elég sűrűn megsütöm, mert pl. hidegen is nagyon szeretem.

      Törlés
  13. Mindjárt sutom! Gulyásleves lesz hozza😋

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolom már meg is sült, és jó étvággyal fogyasztottátok a gulyásleves mellé. Én általában krumplileves mellé sütöm, a maradékot pedig hidegen, teával szeretem a legjobban. :)

      Törlés
  14. mi lekvárral ragasztjuk össze és porcukorral szórjuk meg. Imádom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nagymama is sokszor ette lekvárral, igaz Ő nem ragasztotta össze. :)

      Törlés
  15. Szuper! Pont most csinálok. Mi sosem nyújtjuk csak a tálból vizes kézzel formázva megy a zsírba. Picsi-pacsi a neve nálunk. Ja és előző napi krumplipüréből, hagymás krumpliból, petrezselymesből stb. is kiváló étek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves János, ennél finomabb ebédet el sem tudok képzelni. Én pl. krumplileves mellé, vagy hidegen egy bögre teával szeretem a legjobban. Jó ötlet ez a kézzel formázás, egyszerűbb és gyorsabb mint amikor kinyújtom. Legközelebb így fogom csinálni én is.
      Jó étvágyat kívánok, és falatozás közben, kérlek gondolj majd rám is.

      Törlés
    2. Én ui. készítem el a tésztáját, ha van benne tojás, nem szívja úgy meg magát a zsiradékkal, mint nélküle. Gyermekeim mindig a ropogós szélű darabokat /tészta cakkos széléből kisült darabok/ keresték. Gondoltam egyet, nem pogácsa szaggatóval vágtam ki, nem késsel daraboltam, hanem a kisodort tészta alá nyúlva, letépem a tetszés szerinti darabokat, igy minden szél cakkos lesz, és isteni ropogós is. :)

      Törlés
    3. Kedves Borika! Köszönöm, hogy megosztottad velem is, hogy Te hogyan csinálod. Így tépkedve még gyorsabban meg is vagyunk vele, és a ropogós részeket én is szeretni fogom, az biztos. A hétvégén teszek is egy próbát. :)

      Törlés
  16. Ez az en hatalmas kedvencem. Egyszeruen soha nem tudtam eleget enni belole. En meg tojast sem szoktam a tesztajaba tenni. Csak krumpli, liszt es sobol gyurom ossze. Sutok is gyorsan valamelyik nap :)

    VálaszTörlés
  17. Nagyon finom a pogàcsàd! A férjem nagyon imàdja! ☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Jucus köszönöm, és örülök hogy a férjed imádja! Sajnos az én férjem nem szereti, így csak magamnak sütök. :) Melegen, hidegen egyaránt imádom.

      Törlés
  18. Kedves Gizi!Ebből a mennyiségből kb.hány darab lesz?Kb.6×6 kockákat szeretnék csinálni és 200 db-ot kell sütnöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én egy 6 cm-es pogácsaszaggatóval szaggattam ki, és kb. 35-40 db lett belőle.

      Törlés
  19. Kedves Gizi!Ebből a mennyiségből kb.hány darab lesz?Kb.6×6 kockákat szeretnék csinálni és 200 db-ot kell sütnöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erika! Én egy 6 cm-es pogácsaszaggatóval szaggattam ki, és kb. 35-40 db lett belőle.

      Törlés
    2. Akkor a leírt receptnek az ötszösét csináld meg.

      Törlés
  20. Èp ma csináltam a kisfiammal de már nem tudtam fènykèpezni mert elfogyott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) bizony, nálunk is sietni kellett a fényképezéssel... Nagyon szeretem, télen sokszor sütök.

      Törlés
  21. Nagyon is jó recept. Ős anyáink is készítették. Aki hozzá fog főzni, sütni,annak már van annyi rutinja , hogy látja mennyi lisztet vesz fel. Nem írhatja a kedves recept írója, hogy 5 percig süsd, hisz mindenkinek másként, mással süt. Mikor sütöm még Magunknak is másként sütöm én jó sülve szeretem, a többieknek csak aranybarnára sütöm. Ki a barom? .. Azt a kérdésből, az írásból látni. Normális ember nem ír 'barmot' hanem visszakérdez ha nem ért valamit.. Különben Én nem mérem se a krumplit se a lisztet. látom mennyi kell hozzá. Nem palacsintát csinálok, nem is atom bombát. :) Nagyon finom ma ezt fogom sütni gombócleves urán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Netla! Teljes mértékben egyet értek Veled, sok függ a krumplitól, a liszttől, de egy kezdő háziasszony is megtudja csinálni. Bevallom, én sem mérem a hozzávalókat (itt a krumplit csakis az olvasók kedvéért mértem le) érzi, látja azt az ember hogy mikor jó a tészta. Tudod mindig is voltak, és lesznek ilyen kekeckedő hozzászólások, de az évek alatt már hozzászoktam. :(
      További jó sütést-főzést kívánok!

      Törlés
  22. Én is most készítettem el,nagyon fini lett! Isteni a recepted, ne is törődj amolyan amatőrökkel! Szép vasárnapot kívánok neked!☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zita, én is szép vasárnapot kívánok! Hozzászoktam már az ilyen okoskodó, ám szerintem főzni nem tudó, és csakis kötözködni szerető "barmokhoz", így nem is foglalkozom velük. :)

      Törlés
  23. Nagyon fini lett éppen most készítettem el,az én nagyim is annak idején sűrűn főzte és mellé szilvás gombóc is járt jó nagy lábassal!☺
    Köszönjük az isteni receptet!☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ÓÓÓ, de szeretnék most nálad ebédelni Zita!! Én pl. ha krumpli levest főzök, akkor sütöm meg mellé, de hidegen egy pohár teával is nagyon szeretem. Mivel már elég régen volt, a jövő hétre be is ütemezem. :)

      Törlés
    2. Nagyon finom. Sokszor keszitettem Mar el.

      Törlés
    3. Kedves Edit, nagyon örülök hogy ízlik. Én is nagyon szeretem akár melegen, de hidegen is szívesen megeszem.

      Törlés
  24. Kedves Gizi! Nagyon örülök, hogy megláttam a receptet, mert nagyon rég csináltam már, de nagyon szeretjük.Sokszor szalontüdőhöz is ezt csináltuk zsemle gombóc helyett, mert akkor egész délután lehetett még enni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judit! Nagyon örülök, hogy eszedbe juttatta ez a recept, hogy régen készítetted már. A napokban emlegette éppen a férjem a szalontüdőt, nagyon régen főztem már, de lehet a hozzávalókat már be se lehet szerezni a hentesnél. Pár évvel ezelőtt még vágtunk disznót, és akkor csináltam utoljára, de ha sikerülne tüdőt venni akkor újra elkészülne, és én is krumplis pogácsát sütnék hozzá, a tanácsodat megfogadva.

      Törlés
  25. Az én anyukám pereceket sodort belőle, vagy csak karikákat, és porcukrozva, baracklekvárral ettük. Isteni finom volt. Én is fogok készíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édesen, lekvárral is nagyon finom, az egyik kedves ismerősömnél ettem már többször. Örülök hogy kedvet kaptál hozzá, és elkészíted.

      Törlés