2012. november 15., csütörtök

Paszternákkrémleves tejszínes-petrezselyemmel.



 A paszternák egy igen megosztó zöldségféle, mert van aki szereti és szívesen főzi bele az ételekbe, és van aki még csak rá sem tud nézni. Én az előző csoportba tartozom és szeretem a kissé édeskés ízét. Szívesen főzöm bele a levesekbe, készítek belőle pürét, vagy éppen megpárolva köretként tálalom. Most egy finom, fűszeres krémlevest készítettem, melynek a receptjére nemrégiben bukkantam rá és már akkor biztos voltam benne, hogy hamarosan el is fogom készíteni. Mivel idén is bőségesen termett a kertemben paszternák, így még a beszerzése sem okozott gondot. Ilyen őszi, nyirkos napon mint a mai,  bizony nagyon jólesett ebédnél kanalazni ezt a selymesen krémes levest. Tálaláskor levesbetétként sült paszternák kockákat szórtam a levesbe, és tejszínes petrezselymet kanalaztam rá. Ezek az ízek együtt pedig különösen finom ízharmóniát alkottak. Paszternák kedvelőknek csakis ajánlani tudom, mert egy próbát mindenképpen megér.







Hozzávalók a leveshez:

40 dkg paszternák
1 db vöröshagyma
2,5 dl tej
3 dl víz
őrölt bors
2 db babérlevél
1 db húsleveskocka
szerecsendió
2 ek olívaolaj


A paszternákot és a vöröshagymát pucoljuk meg, majd vágjuk fel apróra.

Egy edénybe hevítsük fel az olajat, majd kezdjük el a vöröshagymát párolni. Amikor már üvegesre párolódott adjuk hozzá 30 dkg kockára felvágott paszternákot, és pár percig kevergetve pirítsuk.
Ezután öntsük fel a tejjel, és a vízzel, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg egy csipet szerecsendióval, tegyük bele a leveskockát és a babérlevelet. Forraljuk fel, majd lassú tűzön főzzük puhára a paszternákot.

Amikor a paszternák már teljesen megpuhult, vegyük le a tűzről és vegyük ki a babérlevelet. Ezután botmixerrel pépesítsük a levest.

Ameddig a leves elkészül a maradék 10 dkg apró kockákra vágott paszternákot enyhén sós vízbe pár perc alatt főzzük puhára, majd szűrjük le és hűtsük ki.
Ezután 1 ek olívaolajat forrósítsunk fel, majd adjuk hozzá a teljesen kihűlt paszternákkockákat, majd pirítsuk meg szép pirosra.



Tejszínes petrezselyem hozzávalói:

1 csokor petrezselyemzöld
0,5 dl tejszín
csipet só


A petrezselyemzöldet tegyük bele enyhén sós, forrásba lévő vízbe, és főzzük 1-2 percig. Ezután szűrjük le, és hideg vízzel öblítsük le, majd alaposan csepegtessük le. (én kézzel kicsit kinyomkodtam belőle a felesleges vizet)

A teljesen lecsepegtetett petrezselyemzöldet ezután tegyük bele a turmixgépbe, majd öntsük hozzá a felforrósított tejszínt, és ízlés szerint sózzuk. Végül turmixoljuk pépesre. (ha szükséges akkor több tejszínt is önthetünk hozzá, de vigyázzunk nehogy túl híg legyen)

Tálaláskor a leves tetejére kanalazzuk rá a tejszínes-petrezselymet, és szórjuk meg a pirított paszternákkal.

4 megjegyzés:

  1. Az ilyen krémlevesek a gyengéim, szívesen megkóstolnám!!!

    VálaszTörlés
  2. Igen, kicsit erősebb az íze mint a fehérrépának és szerintem ezért nem szeretik sokan. Én húslevesben egyenesen imádom. Krémlevest még nem főztem belőle. De mindenképpen jó ötlet. :o)

    VálaszTörlés
  3. Gizike, micsoda szenzacios leves...de szeretnek most elfogadni egy tallal. Nalunk itt most huvos es nedves borus az ido. Muszaj volt egy kis kabatot fel venni. Itt vagyok egesz nap a lanyomeknal, tegnap is, es nehezen jutok a komputerhez itt nalunk! Remelem jol vagy, mar regota nem lattalak az en blogomon latogatni! Puszillak

    VálaszTörlés